Munkáról, családról, hobbiról és a Balkánról

A Balkáni Régióban tevékeny értékesítő Apuka és Férj blogja

Egy tetőfelújítás naplója. 5. (befejező) rész - Tetőfedés előtt és után
Képek a felújítás lépéseiről. Tapasztalatok, tanácsok.

Ez egy cikk-sorozat 5. része. Ha érdekelnek az előzmények olvasd el a korábbi részeket:
1. Bemutatkozok és elmondom, miért vagyok "bennfentes"

2. Elmondom, hogy mikor érett meg egy tető a cserére és segítek anyagot (héjazatot) választani

3. Megmutatom az én tetőmet és elmondom, hogy miért cserélem le én

4. Segítek a tetőfedő választásban

5. Itt tartunk most: Bemutatom a felújítást fotókban. Előtte utána képekben és leszűröm a tanulságot.

 

Nem volt és nem is lesz egyszerű 2024-ben sem

Az első cikkemet 2022. október 3-án tettem közzé. Akkor kezdtem ugyanis bele a munkálatokba. Azóta nagyon sok minden megváltozott. Nemcsak a tető lett felújítva (rá egy évre),de a magyar építőipari körülmények is megváltoztak.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy szerintem milyen környezet vár rád a tetőfedéssel kapcsolatban 2024-ben olvasd el korábbi cikkemet itt.

Ha figyeltél leírtam, korábban, hogy nincsen könnyű dolga az embernek amikor tetőfedőt választ. A jó tetőfedőkre sokat kell várni a rossz tetőfedőre egyre kevesebbet. Elkezdődött a mesterek segítőinek kivándorlása más országokba és/vagy más iparágakba. Éppen ezért nekem is újra kellett kezdenem a tetőfedő keresést egyszer és újra beállnom a várólistára, 3-4 hónapot.

 

Sikerrel jártam

Szerencsére a korábban leírt keresési tippek alapján találtam új tetőfedőt aki igazán nagy törődéssel csinálta végig a munkát. A bontási munkálatoknál amennyire lehetett finoman járt el, egy helyre hordta a hulladékot. A lécezést mesteri odafigyeléssel készítette a tetőfedés minden folyamata alatt olyan precízen dolgozott, mintha a saját házáról lenne szó. El is mondta, hogy neki az a nagy dolog, arra büszke, ha szép és jó tetőket készíthet valamint az emberek ajánlják másoknak. Nagyon ajánlom mindenkinek a mestert aki Zala- vagy Somogy Vármegyében szeretné a tetőjét felújíttatni.

Itt találod meg őt:

Árvai József Tetőfedő

Nem, semmi kedvezményt nem kaptam tőle, mert itt megjelenítem. Nagyra becsülöm a mester munkáját azért ajánlom neked.

 

Pala leszedése, tetőfólia felkerül

 A támogatások mostanra elapadtak, de van egy támogatás amit igénybe tudsz venni, hogyha aszbesztes pala van a tetődön. Ingyenesen elszállítják az amúgy veszélyes hulladéknak minősülő aszbesztes palát. Ez házanként változó lehet, de nekem kb. 400.000 Ft megtakarítással járt. Nagyaon egyszerű a támogatást igényelni és kb. 10 percig tart, ha van képed a házról. Itt olvashatsz utána.

Tahát a felújítási munkálatok a pala leszedésével kezdődtek. Pattogott a pala, dobálták lefele a munkások. Ez egy nagyon gyors látványos folyamat.

Nagyon fontos (főleg, ha eső jöhet), hogy a tetőfólia mielőbb felkerüljön. Nálunk nincsen beépített padlás, de én mindenképpen szerettem volna tetőfóliat, ugyanis, ha bármi történik akkor a fólia egy plusz réteg ami megvéd az esetleges beázásoktól.

Lécezés és ellenlécezés

Nekünk szerencsénk volt hiszen a szarufákat nem kellett cserélnünk ezért mehetett is a lécezés és ellenlécezés. Az ellenlécezés nagyon fontos, ne engedd a tetőfedődnek, hogy elmaradjon.

Ellenlécezés: Az alátéthéjazat rögzítését és a tetőszerkezet átszellőztetését biztosító, fából készült léc, amelyre merőlegesen kerülnek a cseréplécek. Ajánlott minimális mérete 50x50mm. Ha az ellenlécezés kimarad, akkor a fedés alá bejutó csapadék, az ott lecsapodó pára nem tud lefolyni, valamint a tetőszerkezet szellőztetése sem lesz megfelelő, és mindkettő károkat okozhat a tetőszerkezetben, valamint a lakótérben is. - Terranteto.hu

 Jó tudni! Ennél a folyamatnál türelmesnek kell lennünk, hiszen ezen múlik a tető jó "alapja". Ez a folyamat (főleg bonyolultabb tetőknél) napokig is eltarthat.

 Vápák és ereszek kialakítása

Még egy fontos folyamat amin nagyon sok múlik, a vápa és a bádogozás.

Mi a vápa?
Ahol a két tetősík olyan módon metsződik, hogy mindkét tetőfelületről a metszésvonal felé halad a csapadék, akkor vápáról, azaz tetőhajlatról beszélünk. A vápa vízterhelése általában igen jelentős, hiszen mindkét csatlakozó tetőfelületre érkező csapadékot ez a szerkezet vezeti le az ereszig. Belátható, hogy különösen fontos a két tetőfelület vízzáró csatlakoztatása, beleértve a nem látható szerkezeteket is (pl. alátétfólia). - tetotepitek.hu

Kezdődjön a cserép felrakása

A leglátványosabb folyamat.

És... kész a tető

Mindenki boldog. Kivéve én, mert saját hibámból adódóan nem rendeltem hofogókat, hóvágókat így még nem tekinthetem befejezettnek a tetőt. Azóta esett a hó is és a hofogó hiányából adódóan nagy darabokban csúszott le a hó, veszélyesen.

Ha a tanácsaimat megfogadod a cikksorozatból akkor nagyon sok stressztől, pénzvesztéstől óvod meg magadat és egy időtálló tető lesz a fejed fölött amihez nem kell remélhetőleg hozzányúlni a következő 50 évben!

 

Kívánok neked sok kitartást a tetőszerkezeted cseréjéhez!

 Még több kép a folyamatról itt (fentről is) a tetőfedő által feltöltve:

Itt találod meg a tetőfedő mesteremet

Árvai József Tetőfedő

Nem, semmi kedvezményt nem kaptam tőle, mert itt megjelenítem. Nagyra becsülöm a mester munkáját azért ajánlom neked.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kristof-ladanyi.blog.hu/api/trackback/id/tr4418288083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Munkáról, családról, hobbiról és a Balkánról

Ladányi Kristóf vagyok. 1982-ben születtem, Nagykanizsán. 2000-ben Horvátországba költöztem ahol nagyon sok embert ismertem meg. Széles körben megismertem az ottani kultúrát és piaci igényeket, viselkedést. Több, mint 20 éves értékesítési tapasztalatom van, ebből több, mint 10 év az építőipar területén. 2 gyermekem van, házas vagyok (újra :) ). Sokat túrázunk, utazunk. Sokat olvasok és tanulok. A blogban világmeglátásomat és tapasztalataimat közlöm. A sok munka és családi teendő mellett én vagyok a TEDxNagykanizsa szervezője és kurátora is. Szeretnél követni, kapcsolatba lépni velem? Látogass el ide: www.linktr.ee/lkristof

Friss topikok

süti beállítások módosítása